Bilişim Teknolojileri ve Yazılım – Uzaktan Eğitim Uygulaması

10 Eylül 2020 tarihinde kendi okulumdaki öğrencilerim ve sosyal medyada herkese açık ücretsiz bir Bilişim Teknolojileri Eğitim Süreci planı içerisinde yer olduğumu ve katılmak isteyenlerin dijital forma bilgilerini paylaşmalarını istedim. Yaklaşık 30 kişi ile çıkmak istediğim bu eğitim sürecine 3 gün içinde 34 kişi başvuru yaptı. Nitelik ve takibin detaylı olması için formu kapatmak durumunda kaldım. Katılım gösteren öğrencilerimize teşekkürler ve hoş geldiniz demek istiyorum.

Eğitime katılım gösterenlerler arasında ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri var. Öncelikle belirtmek isterimki benim eğitim anlayışımda yaş veya sınıf seviyesi çok önemli değil, bir konuyu 10 yaşındaki bir kişi bilirken 30 yaşındaki üniversite mezunu bir kişi bilemeye bilir.

Eğitim sürecinde mail, blog, zoom, teamlink, kahoot, google clasroom ve google jamboard araçlarını kullanarak, gerçek hayat problemlerine dijital teknolojilerle nasıl çözüm bulunacağını işleyeceğim.

İçerik olarak tasarım, fotoğraf-video düzenleme, kodlama, robotik, yapay zeka ve talep edilen-ilgi duyulan diğer araçları inceleyeceğiz. Bireyselleşmiş öğrenme yöntemini kullanacağımız bu çalışmada devam ve verilen görevlerin yapma sorumluluğu olan bir öğrencinin ilerlemesi hızlı olacak fakat verilen görevleri yerine getirmeyen öğrenciler ilerleyemeyecek.

İlk göreviniz ücretsiz olarak web sitenizi oluşturmak. Bunun için wordpress veya google blogger aracını kullanmanızı istiyorum. Site kurulumunu yapmayı bağlantılardaki bilgilerden öğrenmelisiniz.

https://wordpress.com/

https://www.blogger.com/

Bu eğitim süreci yıl boyu devam edecek olup konu anlatımı değil araştırıp uygulama ağırlık çalışmalarla gerçekleşecektir.

 

 

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım – Uzaktan Eğitim Uygulaması” üzerine 10 yorum

    • Hayır, düşük özellikte bir bilgisayarla da eğitim sürecinde vereceğim çalışmaları yapabilirsiniz. Ama bir bilgisayarın olması faydalı olacaktır. Tablet veya akıllı telefon yeterli olmayacaktır.

Yorum bırakın